BGGD46: Pink Ribbon Magazine

Op 22 september was er opnieuw een Brussels Girl Geek Dinner, met twee heel interessante onderwerpen. We waren uitgenodigd in het atrium bij Sanoma magazines waar we ontvangen werden met lekkere hapjes, we kregen een pink ribbon opgespeld en klaargestoomd voor 2 goede presentaties.

De eerste presentatie betrof de lancering van editie 2011 van Pink Ribbon Magazine. Dit jaar wordt het magazine gratis verspreid, omdat informatie verspreiden zowat het meest fundamentele is wat je kan doen om de mensen bewust te maken van de gevaren van borstkanker. De eigenlijke “fundraising” zal gebeuren dankzij de verkoop van zakjes heerlijke macarons!

Voor die macaronverkoop zoeken ze trouwens toch nog vrijwilligers, contacteer pinkribbon.belgium@gmail.com of 0498464476 als je een steentje wilt bijdragen. De opbrengst van de verkoop gaat naar projecten voor het omkaderen (psychologisch, zorg) van vrouwen die getroffen zijn door borstkanker. De fondsen worden gecontroleerd en beheerd door de Koning Boudewijnstichting.

Tijdens de maanden oktober en november komt er op zowel Telenet als Belgacom TV een extra kanaal met programmas in het kader van de Pink Ribbon campagne.

De aanwezige dames kregen ook de kans om zich naakt te laten fotograferen met het magazine om zo een gigantische collage te kunnen maken van mensen die zich engageren in de strijd tegen borstkanker. De eerste 8 die zich lieten fotograferen kregen de splinternieuwe Philips mood light mee naar huis. De 8 volgenden kregen een pink ribbon juweeltje. Maar de meeste dames deden het daar niet voor (hoewel sommigen zich plots wel wat meer haastten 😉 )

De tweede presentatie ging over het One Laptop Per Child project. Door de Skype call was het nogal moeilijk verstaanbaar, maar de boodschap kwam glashelder over. De projecten om kinderen in ontwikkelende landen toegang te geven tot technologie via aangpaste laptops die ook nog schok- en waterbestendig zijn vertellen een verhaal van hoop op een betere wereld dankzij de kinderen van vandaag.

Na nog wat lekkere hapjes en veel netwerken ging ik naar huis, maar we kregen nog 2 goodiebags mee! De eerste was van Evian, met daarin de nieuwe limited edition fles, een balpen, een gezichtsmist spray en de fameuze Evianbaby t-shirt. De tweede goodiebag was gevuld door de sponsors van pink ribbon: Sanoma, Bel & Bo en natuurlijk eerst en vooral het bedrijf van de persoon die de pink ribbon beweging opstartte, Estée Lauder! Ik vond een pakje magazines, waaronder natuurlijk het pink ribbon magazine in beide landstalen, een tasje, toilettasje, compact spiegeltje en kortingsbon van Bel & Bo, een cadeaubon van Cameleon, een mooie agenda van de Bond Zonder Naam, een zakje pink ribbon macarons en natuurlijk wat spulletjes van Estée Lauder namelijk een roze lippenstift, een licht gekleurde dagcrème en lippenbalsem.

(Sorry voor de slechte foto, gsm weetuwel)

Bedankt Sanoma, Estée Lauder en One Laptop Per Child voor een zeer interessante Girl Geek Dinner, en bedankt Clo voor de super organisatie!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s