Goodie bags

Het wordt terug een groeiend fenomeen: de jacht op goodie bags. Of de crisis er iets mee te maken heeft of de gevoeligheid van de consument wat gratis staaltjes betreft weet ik niet, maar ik merk wel dat er soms jaloerse reacties komen als ik één of ander leuk ding heb te pakken gekregen op een BGGD.
Clo kan meestal voor een BGGD iets interessants strikken, maar aangezien de inschrijvingen beperkt zijn wordt dit ook gereflecteerd in de kwaliteit van de inhoud. Ook is er de garantie dat het product door de Girl Geeks online gedetailleerd getest en besproken wordt, dus heeft Clo de goede marketinggerichte argumenten in handen om die te bekomen.

Als je natuurlijk ergens een goodiebag geeft waarvan je weet dat de kans dat de inhoud besproken wordt kleiner is, reflecteert zich dat ook weer naar de inhoud toe. Maar beste marketeers, als je enkel een balpen en wat folders in een goodiebag kan steken of er niet genoeg goodiebags kunnen bezorgd worden voor alle ingeschreven aanwezigen, laat deze dan toch gewoon achterwege. Mijn man kwam op goodiebag gebied van een kale reis terug van de Microsoft Tech Days. Omdat er onvoldoende heuptas-goodiebags voorzien waren kregen de laatsten die zich meldden aan de stand slechts een papieren zak met, jawel, een balpen en wat folders. Goodiebag fail. En aangezien ik gemerkt heb dat er in de zoekresultaten voor bezoekers aan mijn blog ook iemand zocht naar “goodiebag microsoft techdays” neem ik aan dat hij niet de enige ontevreden klant was.

Geef een reactie